افزایش ۶۵ سانتی‌متری سطح آب تالاب قوری‌گول - اوجان نیوز | ojan news

حمید قاسمی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تالاب بین المللی قوری گول بستان آباد در زمان حاضر ۹۰۰ هزار مترمکعب آب دارد و ارتفاع آب آن به ۱۰۱ سانتی متر می رسد، در حالی که پارسال این موقع سطح آب آن ۳۴ سانتی متر بود.

وی افزود: حقابه تالاب بین المللی قوری گول ۳.۸ میلیون متر مکعب در سال می باشد که از طریق بارش های مستقیم فصلی، آبراهه های اطراف تالاب و همچنین کانال آبرسانی تالاب تامین می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: آبگیری تالاب از طریق کانال آبرسانی از ۱۵ آبان ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال بعد انجام می گیرد که امسال نیز طبق روال سال های قبل این مهم شروع شده و تالاب در حال آبگیری می باشد.

وی ادامه داد: در ۴۵ روز اول سال(اول فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت )آبگیری خوبی در تالاب قوری گول انجام شده و از ۱۵ آبان ماه نیز جریان آب به تالاب مجدداً برقرار شده است.

حجم آب تالاب قوری گول در اردیبهشت ماه امسال یک میلیون و ۸۶۰ هزار مترمکعب و سطح آن ۱۴۳ هکتار بود و ارتفاع آب در برخی نقاط به ۴ متر می رسید.

به گزارش ایرنا، تالاب بین المللی قوری که در سال ۱۳۵۴ در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است، از سال ۱۳۷۳ جزو مناطق شکار ممنوع می باشد که در فاصله ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهرستان بستان ‎آباد و ۴۵ کیلومتری شرق تبریز در ارتفاع یکهزار و ۸۹۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد