بررسی مشکلات شهرک صنعتی در سفر معاون وزیر به بستان آباد - اوجان نیوز | ojan news

بررسی مشکلات شهرک صنعتی در سفر معاون وزیر به بستان آباد

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

یزدانی گفت:در قالب کارگاه های تولیدی کوچک یا صنایع کوچک با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و جغرافیایی، تلاش می کنیم بسترسازی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را در روستاها داشته باشیم.

علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان بستان آباد که در شهرک صنعتی خصوصی سهند آذران برگزار شد، افزود: اعتبارات فوق امسال برای ۱۰ هزار بنگاه زیر ظرفیت ، تعطیل شده و شش هزار طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پنج هزار بنگاه نیازمند بازسازی و قدیمی و دو هزار بنگاه معدنی از محل منابع بانکی نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تخصیص می یابد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار کرد: علاوه بر بودجه یادشده، یک و نیم میلیارد دلار نیز از منابع روستایی با پیشنهاد دولت که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و به شورای نگهبان فرستاده شده، قرار است ابلاغ و برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تزریق شود.

وی ادامه داد: قانون بودجه به شوراهای برنامه ریزی شهرستان و استان ها اجازه داده است ۲۰ درصد از منابع تملک دارایی های خود را به کمک های فنی و اعتباری تخصیص دهند که نرخ تسهیلات را حداقل ۶ درصد کاهش می دهد.

یزدانی، ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی را در سال جاری از سیاست های دولت در ارتباط با صنایع کوچک یا صنایع روستایی عنوان کرد و افزود: در قالب کارگاه های تولیدی کوچک یا صنایع کوچک با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و جغرافیایی و منابع موجود، تلاش می کنیم بسترسازی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را در روستاها داشته باشیم.

وی، هدف از سفر خود به شهرستان بستان آباد را بازدید از نواحی صنعتی دولتی و غیر دولتی و بررسی مشکلات زیرساخت های آنها عنوان کرد و گفت: در جلسه امروز در شهرستان بستان آباد طراحی و ضوابط برای صدور پروانه برای شهرک ها و مشکلات در حوزه آبرسانی به این شهرک ها مورد بررسی قرار گرفت.

یزدانی اضافه کرد: برخی از اختیاراتی که در سطح وزارتخانه بررسی می شد به شهرستان ها و استان ها تفویض شده و سرمایه گذاران را از سردرگمی ها نجات داده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد