بلا استفاده ماندن آب پشت سدها در بستان آباد - اوجان نیوز | ojan news

فرماندار شهرستان بستان آباد از بلاتکلیفی آب پشت سدهای این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید علی موسوی حسینی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بستان آباد با اشاره به کمبود آب در حوزه شرب، کشاورزی و صنعتی در این منطقه گفت: خوشبختانه صاحب چهار سد آبی هستیم ولی متاسفانه از پایاب این چهار سد هنوز نتوانسته ایم استفاده اصولی داشته باشیم.
وی ضمن انتقاد شدید از اجرایی نشدن پایاب برخی از سدهای آبی این شهرستان گفت: قابل گذشت نیست در پشت سدها آب داشته باشیم و از آنها در رفع نیازهای آبی شهرستان استفاده نشود.
موسوی از دستگاههای متولی در حوزه آب شرب و کشاورزی شهرستان بستان آباد خواست با آسیب شناسی دقیق از ظرفیت های موجود این شهرستان در حوزه آب برای رفع کمبود آب در فصل تابستان که دامنگیر شهرستان بستان آباد می شود از هم اکنون اقدام کنند.
فرماندار بستان آباد همچنین از حل مشکل پایاب سد جوقان نیز خبر داد گفت و افزود:با همکاری امور آب و جهاد کشاورزی شهرستان مشکل پایاب سد جوقان حل شده است و در سال آینده اجرایی می شود.
حجم کل مخزن این سد از نوع خاکی با هسته رسی سه میلیون مترمکعب است و هشت سال پیش برای تامین آب کشاورزی ۳۶۲ هکتار از اراضی پایاب بستان آباد افتتاح شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد