دانشگاه پيام نور بستان آباد - اوجان نیوز | ojan news

 

دانشگاه پيام نور بستان آباد

دکتر خداپناه رئيس دانشگاه پيام نور بستان آباد

 

دانشگاه پیام نور براساس یک سیستم آموزشی متفاوت نسبت به دیگر دانشگاه های سنتی كشور تأسیس شده و در سیستم آموزشی نیمه حضوری اين دانشگاه به جای ۱۷-۱۶ ساعت به ازای هر واحد درسی، دانشجو فقط ۴ ساعت برای دروس علوم انسانی و ۶ ساعت برای دروس علوم پایه در کلاس حضور می یابد، البته کلاس های دروس عملی دانشگاه پیام نور همانند دانشگاه های سنتی بوده و دانشجو به ازای هر واحد عملی باید ۳۲ساعت در آزمایشگاه و کارگاه حضور یابد.

هدف از راه اندازی دانشگاه پیام نور در شهرستان هاي مختلف كشور فراهم نمودن امکان آموزش عالی برای افراد شاغل در ادارات، شرکتها و کارخانجات و همچنین زنان خانه دار با کمترین هزینه ممکن بوده و شعار دانشگاه پیام نور در راستای فراهم آوردن شرایط آسان، در تحصیل در هر نقطه از کشور تحت عنوان «همه جا، همه وقت و همه کس» نیز ریشه در همین اهداف دارد.

دانشگاه پيام نور مركز بستان آباد مجوز لازم برای برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی کوتاه مدت و بلندمدت در قالب دوره های پودمانی برای كليه كاركنان ادارات و شرکت هاي شهرستان داشته و در صورت وجود داوطلب آماده برگزاري چنین دوره هایی در شهرستان مي باشد.

دانشگاه پيام نور مركز بستان آباد در سال ۱۳۷۷ با پذيرش ۱۵۰ نفر دانشجو در سه رشته حسابداري، جغرافيا و علوم تربيتي شروع بكار كرده و در حال حاضر تعداد دانشجويان اين دانشگاه در ۱۸ رشته كارشناسي و ۲ رشته كارشناسي ارشد(زبان و ادبيات فارسي و رياضي) ۸۵۰ نفر مي باشد. از بدو تأسيس دانشگاه تا به حال ۱۸۵۰ نفر از اين دانشگاه فارغ التحصيل شده اند. تعداد كارمندان اداري دانشگاه ۱۰ نفر و تعداد اعضاي هيأت علمي تمام وقت دانشگاه نيز ۹ نفر مي باشد. ساختمان دانشگاه پيام نور واقع در شهرك وليعصر در زميني به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع و با زير بناي ۱۶۶۰ متر مربع در چهار طبقه دارای ۹ باب كلاس آموزشی، نماز خانه،۲ سايت كامپيوتري تخصصي و عمومي، سالن اجتماعات و كتابخانه مي باشد.

پذيرش دانشجو در دانشگاه پيام نور همه ساله در كليه رشته هاي كارشناسي موجود در دانشگاه مرداد ماه با اعلام نتايج كنكور سراسري به دو صورت با آزمون، و بدون آزمون انجام مي گيرد.

در مقطع كارشناسي ارشد نيز پذيرش به دو صورت شركت در كنكور سراسري و شركت در امتحانات فراگير مي باشد. زمان شركت در آزمون فراگير دانشگاه پيام نور همه ساله در آذرماه انجام مي گيرد.

در حال حاضر شهريه ثابت هر دانشجو در دانشگاه پيام نور در مقطع كارشناسي۱۲۰ هزار تومان و در مقطع كارشناسي ارشد نيز ۸۴۰ هزار تومان مي باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد