حجت‌الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: عمل به دستورات الهی نیز اصلی ترین نیاز جامعه بشری است که موجب معرفت افزایی خواهد شد

عمل به دستورات الهی اصلی ترین نیاز جامعه بشری است

حجت‌الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: عمل به دستورات الهی نیز اصلی ترین نیاز جامعه بشری است که موجب معرفت افزایی خواهد شد و این تقویت معرفت موجب شناخت بیشتر خدای تعالی و نزدیکی به ذات اقدس اله خواهد شد.

وی افزود: اگر سبک زندگی قرآنی و اسلامی در جامعه بشری امروزی نهادینه شد، آسیب‌های اجتماعی از بین رفته و موجب توسعه و پیشرفت جامعه در حوزه های مختلف خواهد شد.

وی با استناد به آیه ۸۹ سوره نحل خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: و یاد کن روزی را که در هر امتی گواهی از خودشان بر آنان برمی انگیزیم و تو را ای پیامبر اسلام! بر اینان گواه می‌آوریم و این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر هر چیزی و هدایت و رحمت ومژده ای برای تسلیم شدگان به فرمان های خداست.

حجت‌الاسلام رضوی، از اسوه همه انسان‌های عالم بودن حضرت محمد(ص) گفت و ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) آنقدر در سبک زندگی چه از لحاظ طهارت جسم و چه از لحاظ طهارت روح دقیق بودند که اسوه همه انسان های عالم هستند.

امام جمعه بستان آباد یادآور شد: مردم به هر میزان با قرآن مانوس شوند، مشکلات اجتماعی و فردی آنان رفع خواهد شد و به هر میزانی که از آیات قرآن فاصله بگیرند، مشکلات و موانع بیشتری به سراغشان خواهد آمد.

وی افزود: قرآن کریم ارزشمندترین هدیه‌ای است که خداوند در این عالم خلق کرده و حفاظت از آن را هم خداوند به عهده خودش قرار داده است.

حجت‌الاسلام رضوی سبک زندگی قرآنی را تنها راه رهایی از سبک زندگی غربی دانست و تاکید کرد: تنها راه رهایی از سبک زندگی غربی ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی و الگوگيری از سيره و منش ائمه اطهار(ع) است كه عزتمندی و سعادت انسان را هم در دنيا هم در آخرت تضمين می‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد