سرما مناطق زلزله زده را تحت تاثیر قرار می‌دهد - اوجان نیوز | ojan news

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین ابراهیمی گفت: نفوذ زبانه پرفشار سرد و فعالیت سامانه بارشی به طور متناوب از اواخر وقت پنجشنبه ۲۳ آبان تا روز سه شنبه ۲۸ آبان، کلیه نواحی استان بویژه نواحی شمالی، شرقی و مناطق زلزله زده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ابراهیمی با اشاره به کاهش محسوس دما افزود: با توجه به کاهش محسوس دما ۵ تا ۱۲ درجه سانتیگراد، توصیه می‌شود اقدامات لازم بویژه در مناطق زلزله زده استان بعمل آید.

وی با اشاره به وزش تند بادهای لحظه ای گفت: با توجه به وزش تند بادهای لحظه ای(حدود ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت) احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء، شکستن درختان دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره دوری و اقدامات پیش گیرانه جهت جلوگیری از پرتاپ و سقوط اشیاء انجام گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: از روز شنبه بویژه از اواخر روز یکشنبه بارش باران و برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان مه گرفتگی، لغزندگی و کولاک برف پیش بینی می شود.

وی گفت: هم اکنون کلیبر با در۱۰ درجه گرمترین و بستان آباد با یک درجه سانتی گراد سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۷ درجه بالای صفر است.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد