بهره برداری از آزادراه تبریز- سهند تا شهریور ۹۹ - اوجان نیوز | ojan news

سلطانی گفت: آزادراه تبریز- سهند تبدیل به پروژه سرمایه گذاری شده است و اگر فصل بارندگی ها وجود نداشت تا آخر اسفند ماه امسال تمام می شد ان شاالله تا شهریور سال ۹۹ این پروژه به بهره برداری کامل می رسد.

به گزارش تبریز بیدار ،ابوالقاسم سلطانی، بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اقدامات راه و شهر سازی که  شامل اقدامات زیر بنایی می شود برای مردم ملموس نمی شود ولی رسانه ای کردن آنها توسط اصحاب رسانه باعث می شود مردم به دولت نزدیک شود و اقدامات راه و شهر سازی را مشاهده کرده و در آنها امید ایجاد شود.

مدیر کل راه و شهر سازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جاده، بزرگراه ها و راه های اصلی و فرعی و روستایی شامل زیر بناهای حمل و نقل می شود خاطر نشان کرد: حجم تعهداتی که دولت باید برای زیر ساخت های استان تامین کند شامل ۱۵ هزار میلیارد تومان می باشد.
وی گفت: دو تونل بین تبریز و ارومیه به طول ۵ کیلومتر در حال احداث می باشد که یک کار بسیار سختی بود  و هزینه ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

سلطانی در ادامه اذعان کرد : موضوع تامین مسکن بسیار مهم است که حدود ۳۰ درصد از سکونت های ما غیر رسمی بوده و در جایگاه و شخصیت انسانی نیست که در آن زندگی کنند و نتیجه اینها باعث می شود  فاجعه های انسانی به بار بیاورد.
وی با اعلام اینکه سهمیه استان آذربایجان شرقی در مسکن ملی ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد مسکن ملی تعیین شده است افزود: ۱۷ هزار واحد به متولی‌گری شرکت شهر جدید سهند و ۱۰ هزار و ۱۹۹ واحد بر عهده ستاد می باشد و بنیاد مسکن نیز متولی ۴ هزار و ۸۹۹ مسکن ملی در محل‌های زیر ۲۰ هزار خانوار می‌باشد و در نهایت ۷ هزار و ۶۹۲ نیز به عهده بخش بازآفرینی راه و شهرسازی است.

مدیر کل راه و شهر سازی استان گفت: محل های مسکن ملی شامل شهرک طلائیه، انتهای طالقانی، اندیشه، کرکج، انتهای یوسف‌آباد، بخشی در شهرک باغمیشه و بخشی از آن در مراغه می باشد.

وی خاطر نشان کرد: آزادراه تبریز- سهند تبدیل به پروژه سرمایه گذاری شده است و الان به جای ۴ خطه بودن بزرگراه ۶ خطه شده است و این پروژه به هیچ عنوان مشکل مالی ندارد و اگر فصل بارندگی ها وجود نداشت تا آخر اسفند ماه امسال تمام می شد ان شاالله تا شهریور سال ۹۹ این پروژه به بهره برداری کامل می رسد.

سلطانی گفت: ریل گذاری مسیر بستان آباد به تبریز شروع شده است و با کمیته مکان یابی ائل گلی تعیین کردیم و ظرف ۱۴ ماه می توان این ایستگاه را به تبریز رساند.

وی با اعلام اینکه ما در استان پروژه های نیمه تمام زیادی در حوزه راه سازی و زیر ساخت حمل و نقل داریم بیان کرد: معتقدم یک پروژه راه سازی نباید بیش از ۳۶ ماه طول بکشد اما به دلیل توزیع اعتبارات اندک بین همه پروژه های نیمه تمام، اغلب پروژه ها ۱۰ الی ۱۵ سال طول می کشد چراکه توزیع اعتبارات به گونه ای است که نمی توانیم روی یک پروژه تمرکز کرده و زودتر تحویل دهیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد