قدردان فرش ايراني باشيم - اوجان نیوز | ojan news

مرکز ملي فرش ايران با همکاري مجله هالي، کتابچه اي براي معرفي فرش ايران به زبان انگليسي منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا،در آغازين روزهاي سال تازه، کتابچه اي با عنوان”The Persian Carpet: Heritage, Craft, Design” در معرفي و اطلاع رساني ترويجي فرش دستباف ايران انتشار يافت.
اين کتابچه به زبان انگليسي و با طراحي و تنظيم مجله بين المللي هالي براي مخاطبان برون مرزي فرش ايران آماده و منتشر شده است و در آن به ابعاد گوناگون اين هنر- صنعت از جمله تاريخ فرش ايران، نمونه هاي موزه اي دستبافته ها، فرايند توليد فرش از طراحي تا بافت و رنگرزي، تنوع دستبافته هاي ايراني و… پرداخته شده است.
کتابچه معرفي مواد اوليه فرش منتشر شد
همچنين کتابچه اي براي شناخت مواد اوليه فرش دستباف به همت مرکز ملي فرش ايران و به زبان انگليسي منتشر شد.
به گزارش روابط عمومي مرکز ملي فرش ايران، اين کتابچه با هدف تاکيد بر ريشه طبيعي الياف مصرفي در فرش دستباف ايران (پشم، ابريشم و پنبه) براي مخاطبان برون مرزي منتشر شده است.
اين کتابچه در سه فصل مجزا به معرفي انواع ليف هاي به کار رفته در فرش دستباف ايران و منشاء طبيعي (گياهي- جانوري) آنها پرداخته است و چگونگي فراوري و آماده مصرف شدن در دستبافته ها را نشان مي دهد.
اين کتابچه را مرکز ملي فرش ايران در ۵۶ صفحه و به زبان انگليسي در نخستين روزهاي سال جديد آماده ارايه به مخاطبان کرده است.
قدر فرش ايراني را بدانيم
يک پژوهشگر و محقق فرش ايراني گفت: فرش ايراني سالهاي سال است که قدر و منزلت جهاني دارد و مصرف کننده ايراني هم بايد قدردان بايد و استقبال کند.
خانم ژيلا رسام عرب زاده گفته است : مواد اوليه فرش دستباف ارگانيک و از پشم گوسفند و يا الياف گياهي است از بروز انواع دردهاي مفصلي در دست و پا جلوگيري مي کند و بسياري از بيماري هاي پوستي و عفوني هم ايجاد نمي شود.
عمر فرش دستباف ايراني با کيفيت بالا به ۱۰۰ سال هم مي رسد که اين مزيت در فرش
هايي که با جنس پلي استر توليد مي شوند نيست.
همچنين حمايت مردم از اين صنعت زمينه ساز ارتقاي بيش از گذشته اين صنعت در کشور است و توليد و اشتغال را در کشور تقويت مي کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد