65 درصد از منابع «طرح انتخاب کتابدار 2» به کتابخانه‌ها ارسال شد - اوجان نیوز | ojan news

محمد اله‌ياري از ارسال ۶۵ درصد از کتاب‌هاي «طرح انتخاب کتابدار ۲» به کتابخانه‌هاي عمومي سراسر کشور خبر داد.

 


به گزارش خبرگزاري آريا، محمد اله‌ياري فومني، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخواني نهاد با اعلام اين خبر، ‌اظهار داشت: طرح «انتخاب کتابدار ۲» با مشارکت ۲ هزار و ۲۰۲ باب کتابخانه در سراسر کشور برگزار شد؛ با توجه به اينکه امکان ثبت درخواست در اين طرح براي ۲ هزار و ۲۴۱ باب کتابخانه فراهم بود، اين آمار حاکي از مشارکت ۹۸ درصدي کتابخانه‌هاي واجد شرايط در طرح انتخاب کتابدار است.
وي فراهم آوري و ارسال مجموع عناوين درخواستي اين طرح را به تفکيک نيازمندي‌هاي هر کتابخانه، منجر به زمان‌بر شدن اجراي طرح و تأخير در ارسال بسته‌هاي کتاب دانست و ادامه داد: در حال حاضر فرآيند آماده‎سازي و ارسال کتب درخواستي هزار و ۴۳۴ باب از کتابخانه‌ها به پايان رسيده، که اين تعداد ۶۵ درصد از کتابخانه‌ها را شامل مي‌شود. مجموع نسخه‌هاي ارسالي به اين کتابخانه‌ها ۱۵ هزار و ۵۰۱ نسخه کتاب بوده است.
اله‌ياري با اشاره به اينکه فرايند خريد منابع موردنياز ۱۵ درصد از کتابخانه‌هاي باقيمانده در حال انجام و ۲۰ درصد باقيمانده نيز خريداري و در حال بررسي و ارسال به کتابخانه‌هاي مقصد است، ابراز اميدواري کرد که فرآيند خريد و ارسال مابقي کتاب‌ها در کمترين زمان ممکن انجام پذيرد.
شايان‌ذکر است، طرح انتخاب کتابدار ۲ در مردادماه سال ۱۳۹۵ در سطح کتابخانه‌هاي عمومي نهاد برگزار و براي دومين بار امکان انتخاب منابع کتابخانه‌اي با نظر کتابداران در اين طرح فراهم شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد